Med et tydelig innredningskonsept og sterke verdier bak seg, har de lykkes med å overgå sine egne forventninger. – Jeg vil si det er Norges fineste kontor og jeg er veldig, veldig stolt over resultatet
Daniela Milosevska Hamborg,
Associate Partner EY.
“
Vi ønsker å skape interiør som inspirerer, -en destinasjon som gjør våre oppdragsgivere stolte av sine omgivelser. Vi prosjekterer rom som styrker deres merkevare visuelt, funksjonelt og økonomisk.
Vi stopper aldri å utforske og forbedre hva som er mulig å oppnå ved å redefinere de fysiske rammene for alle typer virksomhet – Enten det er profesjonelt eller privat, rekreasjon, inspirasjon, produktivitet eller effektivitet. Rom definerer hva som er mulig å få til – Vi definerer rom.
“Vi utfordrer måten man tenker rom på, – så du kan være tilstede på best mulig måte.”
Interiørarkitektur som forsterker merkevaren
Vi skaper interiører med en tydelig identitet som forsterker en merkevare. Dette gjør at man skiller deg ut, tiltrekker kunder og talenter som deler dine verdier, og styrker posisjonen i markedet.
Interiørarkitektur er mer enn design – det er en strategisk investering i merkevarebygging.
En sterk merkevare er rett og slett konkurransekraft.
I tillegg vil vi kartlegge visuell identitet som grafisk profil, logo fargebruk etc. Vi er opptatt av hva slags “tone of voice” organisasjonen har når de kommuniserer både internt og eksternt.
Enten vi prosjekterer en arbeidsplass eller en butikk, så ønsker vi å skape en enhetlig opplevelse gjennom alle kommunikasjonsarenaer, med en sømløs relasjon mellom digital og fysiske tilstedeværelse. Interiørarkitektur og utforming av rom påvirker i stor grad merkevaren både visuelt, men også ved å fysik tilrettelegge for ønsket adferd og kommunikasjon.
Hvordan jobber vi med en merkevare?
For å skape sterke og målrettede konsepter er vi avhengig av et tett samarbeid med våre oppdragsgivere. Vi kartlegger hva de ønsker å oppnå med sine arealer, og deres merkevare, - deres verdier, organisasjonskultur og visjoner.
Eksemplel på hvordan vi jobber med en merkevare:
Posten – Flagship
Posten ønsket å etablere en Flagship som tydelig formidlet merkevarens identitet, samtidig som det skulle fungere som en arena for å teste nye tjenester.
Den grafiske profilen spilte en nøkkelrolle i utviklingen av konseptet. Det var viktig at butikken ikke bare var gjenkjennbar som Posten, men også inviterende og intuitiv. Utformingen ble skapt for å fange oppmerksomhet fra gaten, samtidig som den skulle gi kundene en oversiktlig og brukervennlig opplevelse inne i butikken.
Utformingen henter inspirasjon fra Postens brandfarger, industrielle produkter og lekne illustrasjoner. Illustrasjonene symboliserer "flyt", med en vei som slynger seg gjennom landskapet, og understreker slagordet "Ingen kjenner Norge bedre." Disse elementene inspirerte både fargevalg, materialbruk og det overordnede belysningskonseptet, hvor industrielle detaljer møter organiske linjer for å skape en innbydende atmosfære.
Selv om butikken er på samme sted som tidligere, har den fått en fullstendig fornyet opplevelse med fokus på åpenhet, estetikk og flyt – alt skreddersydd for å styrke Postens identitet.
Før oppgradering
Før oppgradering
(Scroll over bildene og se hvordan det så ut før oppgradering)
Fasaden - salgsvinduet
Tidligere var det en dobbel fasade uten innsyn til butikken, der ansatte manglet dagslys og produkter var plassert med rygg mot vindu. Nå har vi åpnet opp fasaden ved fjerne den ene glassveggen ,og har lagt funksjonene mot bakvegg og frittstående på gulvet.
Før oppgradering
Før oppgradering
(Scroll over bildene og se hvordan det så ut før oppgradering)
Display & way-finding
Det ble tegnet nye fleksible display enheter, og selvbetjente løsninger. Alle postbokser ble gjenbrukt, men vi endret farge på disse. Hele fargekonseptet er hentet fra den grafiske profilen. Tydelig skilting med høy kontrast og lys.