Gjensidige business lounge

 

Gjensidige ønsket seg inspirerende omgivelser som fremmer kommunikasjon og samhandling, etter en lang periode med hjemmekontor. De ville ha et helhetlig, ærlig og bærekraftig konsept, med kreative løsninger for redesign og gjenbruk.

Vi hadde fokus på å skape en lounge som var både inviterende og gjenspeilet kvalitet, men samtidig hadde en uhøytidelig, leken og fargerik karakter.

Konseptutvikling

Vi ønsket å etablere et sterkt gjennomgående konsept og har jobbet med både redesign av eksisterende elementer og innført et nytt formspråk basert på geometriske former, linjer og farger.

Det helhetlige designuttrykket er svært synlig i spesialdesign, teppene som ble utviklet i samarbeid med Ksenia Stanishevski hos Volver Studios og grafikken til foliering utviklet av Mariken Steen hos Impress Publisering. Vi spesialtegnet bla. bordene og redesignet alle pendler til Loungen.

Det skal bygges en mesanin i lokalet. I-d. har spesialtegnet et 7m høy linoljefarget trehylle som strekker seg over 2 etasjer.

Bruk av planter, tepper, gardiner og dekor gjør loungen mer intim og uhøytidlig, samtidig som det bidrar til å skape en god akustikk i det store rommet.

Forrige
Forrige

Fra kirke til restaurant…

Neste
Neste

I-d. & NBG holder Archicad kurs